sobota 16. července 2016

PILAF S ČOČKOU

Pilaf je vynikající jídlo z rýže. Zatím jsem vyzkoušela jen tenhle s čočkou. Poprvé jsem ho měla, když jsem byla v Anglii u hostitelské rodiny, kde mi tamější mamka uvařila něco bez masa. A doma jsem to pak hnedka musela zkusit, je výborný.

Tady je původní recept {mediterrasian.com}, já jsem si ho trošku zjednodušila. Bohatě vystačí na čtyři porce.


INGREDIENCE:

  • 3 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule {nadrobno nakrájená}
  • 2 stroužky česneku {nadrobno nakrájené}
  • 1 mrkev {na kostičky}
  • 1 zelená paprika {na kostičky}
  • 2 lžičky drceného kmínu
  • 2 lžičky drceného koriandru
  • 1 špetka skořice
  • 1 hrnek rýže {basmati/arborio}
  • 1 hrnek čočky {červené}
  • 1 hrst nakrájených sušených meruněk {nebo jakéhokoli jiného ovoce - podle chuti}
  • 2 hrnky vývaru
  • sůl
  • citronová šťáva
  • hrst slunečnicových semínek nebo oříšků nebo něčeho takového

POSTUP:
  1. rozehřát olej a pražit cibuli   5min
  2. přidat mrkev a papriku   5min
  3. přidat česnek a koření   1min
  4. přidat rýži a míchat {dokud se neobalí}
  5. přidat čočku, meruňky, vývar a sůl - přivést k varu
  6. vařit na malém plameni pod poklicí   20min
  7. nakonec přidat trochu citronové šťávy a semínka

Žádné komentáře:

Okomentovat